Hösten smyger sig på

Nu börjar hösten sakta smyga sig på, det blir mörkt tidigt och de varma sommar kvällarna börjar att försvinna.
Men för mig gör det inte så mycket för jag personligen tycker att hösten är väldigt mysig. Man tänder alla sina små lampor i huset och får ett sånt där behagligt, varmt och välkommnande ljus, Man kan vara ute och gå och känna dugg regnet mot huden samtidigt som man tittar på alla de färglada löven som sitter på träden. Och finns det något bättre än att bara mysa ner sig under en filt med en kopp te och titta på någon bra film? Nej jag tror inte att det gör det. Så för mig är hösten en årstid som sprider lugn över mig. Det är inte alls som på sommaren då alla ska springa runt och det ska badas och man ska vara med överallt och grilla, och det är inte heller som vintern då det är för kallt och man har snö upp till knäna och kan knappt ta sig någonstans. Nej jag tycker att hösten är den perfekta årstiden. Lugn och mysig enligt min mening.
Vad tycker ni?


Kommentarer
Cattie



Jag har alltid tyckt om hösten...skönt att det äntligen är mörkt så man kan sova på kvällen och nätter...skönt att kunna klä på sig stora mysiga tröjjor och mera kläder igen ...skönt att bara vandr bland löven , mysigt att promenera ute i regn med ett stort paraply ... Skönt att känna lungnet igen ...Bli klar i huvudet och börja tänka igen..känna för att göra nya saker igen och inte bara va lat...Och den här hösten kommer att bli aldelles speciell för mig för då kommer en ny människa in i mitt liv ...mitt älskade lilla barnbarn ...mitt första ...dess utom ..

2010-08-19 | 23:56:53
Veronica

Jag älskar hösten, så himla mysig :)

2010-08-25 | 16:58:48 BLOGG: http://veronicaodquist.webblogg.se/




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: