Sista besöket hos barnmorskan

Ja igår så var vi på det sista besöket hos barnmorskan. Det gick bra, först så tittade hon på urinprovet och det såg bra ut, jag ställde mig på vågen och insåg att jag inte har gått upp så mycket mera sen sist jag var där ( skönt *pustar ut* ) sen tittade hon på mitt blodvärde och det hade stigit sen sist. Jippi så slipper jag/ vi oroa oss för det, sen tog hon blodtrycket och det var väl si sådär det låg lite högt vilket inte uppskattas så hon tycker att jag ska ta det ännu lugnare än vad jag redan gör. Sen så fick vi lyssna på lillans hjärta och det pickade på jätte bra, det vackraste ljud man kan höra ååhh vad jag älskar att lyssna på hur hennes hjärta slår ♥ Sen så kände hon på hur lillan låg och hon hade fixerat sig helt så det var skönt det också men jag hade inte förväntat mig något annat eftersom att hon låg med huvudet ner i bäckenet förra gången och efter det så mätte hon symf-måttet men det var lite lustigt för lilltjejen har legat på den mittersta linjen under hela graviditeten och nu hade hon tydligen stigit från det strecket jätte mycket, men jag tror att det beror på att vi hade en annan barnmorska förra gången för våran vanliga var på semester så det kan hända att de mätte från olika punkter och därför fick olika mått.
Sen pratade vi lite, vi fick lite saker att läsa om förlossning och amning och sen så fick vi en tid till läkaren och sen så var det klart.

Lite värden från besöket:

Blodtrycket mätning 1: 140/80
Blodtrycket mätning 2 (efter vila) : 130/70
Hjärtslag: 146/min
Blodsocker: Tittade hon aldrig på
Blodvärde: 116
Symf mått: Hon sa det inte högt tyvärr.
Vikt: 92,5 kilo
Läge: Helt fixerad
Urinprovet: 0/0

Så värdena såg bra ut förutom blodtrycket men det är bara att vila och inte anstränga sig så kanske det sjunker lite till. Sen fick vi en tid hos en läkare i Sollefteå den 6:e September klockan halv två om inte lilltjejen har kommit ut innan det. Då ska vi prata om igång sättning och såna saker så får se hur det blir om hon hinner komma innan eller om de ska behöva sätta igång mig.
Men det är skönt att det är så nära nu om max två veckor så har vi våran lilltjej hos oss, visserligen så tror vi och hoppas på att hon kommer tidigare än så men om hon inte gör det så är det som sagt inte mer än två veckor kvar.♥

Kommentarer
Solan

Kul att kunna läsa att du mår bra, el ni kanske jag ska säga. Inte långt kvar nu. Spännande spännande. Fortsätt skriva, det är så kul att kunna följa er i detta. Många kramar så länge till er alla



Solan

2010-08-28 | 06:11:41




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: