Exakt en månad kvar till BF <3

Idag så är det exakt en månad kvar till mitt BF datum och jag längtar så enormt mycket. Kan inte förstå hur snabbt tiden har gått. Tyckte inte det var länge sen jag gjorde mitt g-test och fick se svaret " gravid 1-2 ". 
Graviditeten har varit en tid med mycket blandade känslor, till största del så har det varit massa glädje, förväntan och lycka men det har även varit kämpigt. De första 4 månaderna av min graviditet så hängde jag över toaletten dag ut och dag in och jag ska inte sopa under mattan att jag tyckte det var super jobbigt. Och att ibland så har hormonerna tagit över, det har funnits dagar då jag har skrattat och varit hur pigg som hellst och det har även funnits dagar då det har runnit över mig och jag har varit arg och ledsen. Men så är det, att vara gravid är som att åka en berg och dalbana. Det går upp och ner hela tiden, det är spännande och pirrigt och känslan går inte att beskriva för någon som inte har gått igenom det själv. Det är helt magiskt och jag är enormt lycklig över att jag får dela den här resan med min sambo.  
Och snart så har denna resa nått sitt slut och då börjar en ny resa med nya erfarenheter. En resa som kommer att bestå av massor av kärlek, lycka, ansvar och även den resan kommer nog att vara kämpig till och från men jag vet att jag och min sambo kommer klara det tillsammans.
Jag kan inte påstå att jag är rädd för förlossningen längre utan rädslan har övergått till en längtan, en längtan så stor. Visst ibland är jag lite orolig över smärtan och hur jag kommer klara av att hantera den men jag vet att det kommer finnas folk runt omkring som är där för min skull, för att stötta mig. Och det finns så mycket olika smärtlindringar att få om det blir för kämpigt. Men man ska inte koncentrera sig på smärtan utan man ska koncentrera sig på det som komma ska. Det vackra som kommer av den smärta man får jobba sig igenom. Min och min sambos kärleksbarn som vi har längtat så mycket efter att få träffa.
Så nu är längtan större än någonsin men snart är den stora dagen här♥

Kommentarer




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: