Vad less jag blir...

Var med om en sak idag som gör mig så less, jag och min sambo var på väg in i en affär för vi skulle handla lite saker och ut så kommer det två tanter och en gubbe. Och en av tanterna tittar på mig, min sambo och sen min mage och efter det så säger hon "stackars unge". Jag menar vad har hon för rätt att säga så om vårat barn? Även om hon tycker det så ska hon inte säga det rätt ut och det går inte alltid att skylla på att dom är äldre, det ska inte spela någon roll man ska ändå inte få säga vad som hellst.
Vet inte vad hon grundade det på att det skulle vara synd om mitt och min sambos blivande barn. Kanske var det för mina piercingar och tattueringar eller så var det för att vi är relativt unga. Men ja menar vad är det som säger att vi skulle vara sämre föräldrar bara för att vi är rätt så unga? Jag tror snarare att yngre föräldrar är bättre föräldrar än de som är äldre eftersom att de yngre orkar mera och kanske har lättare att sätta sig in saker och ting.
Men i alla fall, jag och min sambo kommer bli de bästa föräldrar som vandrat på denna jord, vi gör redan allt för våran blivande dotter och älskar henne mest av allt och längtar tills hon kommer ut.
Så blir så less på folk som ska lägga sig i och speciellt folk som inte vet ett dugg om vårat liv och om hur vårat barn kommer att få det.

Kommentarer
Jaqueline- Elias mamma.

FY vad drygt! Skulle fan skrika som en apa om någon sa så till mig. Både jag och per är ju tatuerade och piercade, och unga. Men har som tur är sluppit sånna kommentarer. Bara fått höra positiva grejer. Fattar inte hur folk kan slänga ur sig sånt där!

2010-07-10 | 19:16:08 BLOGG: http://whitetrashdoll.blogg.se/
Jaqueline- Elias mamma.

Bra att du ser det så iaf :) Kämpa på, ni kommer bli superföräldrar :)

2010-07-10 | 22:54:39 BLOGG: http://whitetrashdoll.blogg.se/
Veronika

Det är typiskt äldre att fälla kommentarer och gå iväg. Sådant gör mig galen! När min man skulle fylla 35 gick jag med barnen till systemet för att köpa en flaska champagne. Det dröjde inte länge innan jag fick en utskällning för att jag lät mina små barn "växa upp på systembolaget". Jag blir fortfarande arg när jag tänker på det!

2010-07-10 | 23:24:08
Solan

Hej tjejen. Bry dej inte vad folk säger. Huvudsaken är att du o Jonas känner att allt är bra. Det är ni som räknas o inga andra. Kram Solan

2010-07-11 | 06:11:14
Linda

jobbigt, skulle bli skitförbannad om nån sa så åt oss. har som tur är nästan bara fått possitiva komentarer hittills. ändast en av mina färäldrars grannar som komenterade att det var "fel" att säga grattis till en som mig för en sån sak, när hon fick höra tt ja skulle ha barn. men hon var nog mest chockad eftersom jag är lika gammal som hennes dottter..haha

2010-07-11 | 12:29:54 BLOGG: http://tavlingstipsarna.blogg.se/
Veronica, Gravid i v38 ♥

Fyfan, hur kan man säga så? Jag hade blivit galen. Usch vilka människor det finns.

2010-07-11 | 14:31:28 BLOGG: http://veronicaodquist.webblogg.se/
ewwe

slösa inte energi på att bli arg över vad nån okänd människa säger. Jag tycker inte man kan diskutera vilken ålder som passar bäst för att bli mamma. Allt handlar om inställning, mognad och givetvis en del ekonomiska förutsättningar. Njut av graviditeten och fokusera på den fantastiska tid du har framför dig. Bry dig inte i människor som har så trista liv så dom måste klanka ner på andra. kram på dig

2010-07-12 | 19:23:31




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: