Nu har vi ätit

Nu har vi precis ätit klart och jag vart jätte nöjd med maten. Det blev mosaka ( stavning ? ) Men det är skivad potatis och på det har man på köttfärs som är kryddad med taco krydda, sen på med riven ost och matlagnings grädde och så in i ugnen på ca 175-200 grader i 25- 30 min. Jätte mumsigt tycker både jag och sambon och det bästa av allt är att det är lätt, billig och snabb mat att göra.
Nu efter det här inlägget så ska jag ta och hoppa in i duschen och sen blir det CSI klockan 9. Älskar det programet och efter det så ska jag och sambon krypa ner i sängen eftersom att vi ska på ultraljudet imorgon och har tid klockan 10. Så vi lär åka hemifrån vid halv 9, 9 eftersom att det inte är här i Kramfors utan i Sollefteå.
Jag längtar så mycket efter att få se den lilla men är också nervös. Jag har hunnit tänka hur många konstiga tankar som hellst idag, jag tänker på att barnet kanske är dött i magen eller att jag aldrig har varit gravid att testet bara visade plus ändå eller att det ska vara något annat fel på barnet. Men jag tror att allt är bra men tankarna finns ändå. Men det släpper imorgon och vi får hålla tummarna på att allt är som det ska.
Och som sagt vi ska försöka titta könet också, hoppas på att det syns för vi vill verkligen veta om det är en liten pojke eller flicka.
Sen efter ultraljudet så ska vi förbi svärföräldrarna så imorgon kommer det vara långt emellan inläggen. Jag ska försöka hinna skriva ett inlägg innan vi åker iväg och sen uppdaterar jag igen när vi kommer hem .
Men håll tummarna för oss och om ni vill se bilder från ultraljudet och förhoppningsvis kunna få veta om vi väntar en pojke eller flicka så håll ögonen på min blogg imorgon.
Ha det bra så länge alla läsare och sov så gott.
Här får ni lite bilder på den goda maten också :)
Kramar 



Kommentarer
ida

Traditionell moussaka är grekisk o görs inte med tacokrydda och matlagningsgrädde ;) Så tror inte det du gjorde är moussaka, snarare någon svenne variant ;)

2010-03-15 | 21:24:19
Maria

Stavas mousaka hehehe är grek så lättare för mig med just den stavningen ..maten ser mumsigt utt länge sen jag lagade god grekisk mat :) kram

2010-03-15 | 23:34:38 BLOGG: http://mnielsenl.blogg.se/
Ida

Mm vad gott det ser ut :D

2010-03-16 | 09:20:05 BLOGG: http://idaveintie.blogg.se/
foofiie:*

frågestund på bloggen! fråga gärna massor med frågor är du snäll!:)kramar:*

2010-03-16 | 10:14:16 BLOGG: http://saramjauu.blogg.se/




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: