ge mig ett jobb!

Jag håller på att bli tokig av att bara gå hemma, känns som att dagarna går i slowmotion och det finns inte sådär jätte mycket att göra. Känner mig rastlös och har brist på motivation till att göra något.
Skulle kännas så mycket bättre om man hade ett jobb att gå till så att man visste vad man har att göra om dagarna och så att man vet att man får in pengar på kontot också. För just nu är det kämpigt när jag inte ens kan få a- kassa för att jag inte har varit med i a-kassa ett år. Men ska som sagt till arbetsförmedlingen på Onsdag så får se vad dom säger, om dom kan hjälpa mig med någon ersättning eller inte. Men jag håller tummarna.
För som sagt snart klättrar jag på väggarna om jag måste gå hemma.

Men nog om det nu ska jag berätta lite om min dag, jag gick upp ungefär vid tolv och då drack jag lite kaffe och sen åkte jag och Jonas iväg till affären och apoteket och handlade avmasknings medel till kattungarna.
Sen när vi kom hem så började Jonas med maten och jag avmaskade kattungarna så nu är den första vändan klar, så nu är det bara en gång kvar att avmaska dom innan dom ska säljas.
Dom börjar bli stora nu så det är väl snart dax att lägga ut en annons på dom så att vi slipper ha dom kvar allt för länge efter att dom har blivit tolv veckor.
Sen så åt jag och Jonas lite mat och efter det så spelade vi lite kort. Sen så skulle Jonas iväg och hjälpa sin moster med fotbollen så efter det så har jag spenderat min tid här vid datorn. Så nu när jag har suttit på facebook ett tag så tyckte jag att det var dax att slänga in ett inlägg här också.
Men jag har även varit duktig och plockat upp en flyttkartong till, gud vad mycket saker jag hade med mig hit. Förstår inte hur allt det kan ha fått plats i en liten etta, men tydligen så har det gått.
Sen resten av kvällen vet jag inte riktigt hur jag ska spendera men det blir väl till att spela några parti kort med Jonas när han kommer hem för han ligger efter bra mycket, jag leder med fjorton poäng :D
Men måste gå och lägga mig i tid också för jag ska ringa veterinären imorgon och be dom skicka iväg ett recept på p-piller åt Skrållan. Och ja för er som inte visste det så ger man katter p-piller men man ger dom bara en tablett i veckan. Men annars så vet jag inte vad jag ska hitta på ikväll eller imorgon men man får ta dagen som den kommer och ta en timme i taget så blir det bra.
Ska lägga upp lite bilder från dagen också så det blir lite roligare för er läsare att vara inne på min blogg och läsa.
Så slipper ni bara stå ut med en massa text.

Lite bilder som har med katterna att göra :



Avmasknings sprutan, jag vart inte omtyckt kan jag ju lova :P



En arg kattunge som precis har fått avmaskning, därför den är kladdig runt munnen



En trött Skrållan med väldigt udda sovstil


Lite bilder från min vardag:



Mat på gång :)



Jonas är så duktig och lagar mat



Och han fortsätter att slita



Och så blev det innan den åkte in i ugnen. Och gott vart det. Tack Jonas för maten :D



Och så en liten bild på mig och hur jag såg ut idag.


Lite tankar, känslor och funderingar:

Idag så känner jag mig väldigt orolig för den ekonomiska biten, känns jobbigt att inte veta om man får in några pengar på kontot eller inte. Och när det inte finns några jobb så blir inte saken lättare. Det hade varit en helt annan sak om man hade fått någon ersättning från a-kassa eller från försäkringskassan men eftersom att jag inte vet hur det blir med den ersättningen än så känns det väldigt tungt just nu.
Sen så känner jag mig väldigt lätt retlig idag men det tror jag beror på att jag har så mycket överskotts energi och jag har ingenting att lägga min energi på eftersom att jag inte har något jobb. Så det hela blir till en enda stor ond cirkel.
Känns som att det borde vända någon gång, för just nu känns det mesta tungt och jobbigt och jag hatar att gå runt i ovishet. Känns som att man är ett enda stort frågetecken och de mest självklara sakerna blir så osjälvklara och det känns väldigt jobbigt.
Ja som alltid har klarat mig själv och stått på egna ben men just nu känner jag mig väldigt vilsen, jag menar jag har flyttat till en ny stad och hittar inte ens till posten och känner knappt nå folk. Men förhoppningsvis så blir det bättre med tiden.
Jag får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på det bästa och hoppas på att det vänder och blir bättre tider med jobb. För snälla nån man kan inte gå hemma hur länge som hellst. Men funderar på att börja gå ut och gå en timme varje dag för att få röra på mig och få ur lite tankar ur huvudet. Men det som är synd är att det är så kallt ute och att det blir mörkt så fort. Men det borde kanske inte användas som en ursäkt det är nog latheten som spelar in lite tror jag.

 
Men nu är det nog dags att runda av det här inlägget för det är redan långt som det är men jag kanske slänger in ett inlägg senare eller så blir det imorgon.
Om det inte blir ikväll så får jag önska alla er läsare en fortsatt trevlig kväll och sov så gott sen så hörs vi.

Kommentarer




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: