höst och en sjukling



En fin höstbild

Det är höst och jag har gått och blivit sjuk. 

Jag ligger och har ont i halsen, är snuvig och har feber det var inte ett så trevligt uppvaknande att vakna och ha ont i halsen. Försökte äta en macka nyss men det gick inte för att jag är så svullen i halsen så det känns som att allt jag äter ska sätta sig på tvären i halsen. 
Hoppas det går över snart för jag hatar verkligen att vara sjuk. 
Orkade tyvärr inte skriva något inlägg igår men jag tänkte skriva lite nu om vad jag/ vi gjorde på kvällen och så tänkte jag lägga upp lite bilder. 

Fredag:

 Okej efter det att jag slutade skriva inlägget igår så åkte vi till affären. Jag köpte lite saker som jag behöver ha när jag ska duscha, lite katt mat, cigaretter och lite annat och allting kostade över 300 kr. Fattar inte hur allting kan vara så dyrt. Men det kostar att leva, och pengar växer inte på träd. Nu blir jag stressad jag vill ha ett jobb!
Men nog om det sen så när vi skulle betala så var det tänk att jag skulle skicka iväg mitt paket med min telefon i så att den kommer iväg på lagning men då kunde man tydligen inte göra det där fast det stod på internet att dom är ett postombud. Men men, så nu får Jonas testa att skicka iväg den borta i Solle istället, får hoppas på det bästa att det fungerar bättre där borta.
Nog om det, sen när vi var klara på affären så svängde vi in på en djuraffär och köpte ett halsband åt Diva och ett nytt halsband åt Skrållan. Det vart jätte bra så nu har min lilla skruttfia ett halsband också så hon kan få vara ute.
Sen när vi kom hem så började jag laga maten, mästerkock som jag är, *ler* det tog en timme sen så var maten klar och det vart faktiskt gott. Sen så efter det så diskade jag, tittade lite på idol och sen började jag känna av att jag var på gång att bli sjuk så då kröp jag ner i sängen och somnade ganska direkt.

Lite bilder från igår:



Jonas står och väntar på att maten ska bli klar



Jag stolt kock :P men hur står jag på bilden då?



Jonas fick vara så snäll och plocka ur maten ur ugnen för jag lyckades bränna mig



Mitt "mästerverk"



Mys i soffan med en av kattungarna



ser ni likheten? haha

det var bilderna från igår. ska skriva lite om vad jag har gjort idag också och så ska jag lägga upp lite bilder som är tagna idag men sen får det räcka för det här inlägget.
Idag så har jag inte gjort så väldigt mycket, vaknade som sagt av att jag hade jätte ont i halsen och var snuvig så det var inte sådär jätte trevligt uppvaknande. Sen så gick jag upp och rökte en cigarett fast det gjorde enormt ont i halsen, drack lite kaffe som fanns kvar som Jonas hade gjort och sen hamnade jag här vid datorn. Men jag funderar på att ta en promenad, visst jag vet att man inte ska springa runt om man är sjuk men jag blir så rastlös av att bara vara hemma och ligga i sängen så det kanske skulle vara skönt att gå en vända och så kan man alltid passa på att ta lite fina höstbilder också när man ändå är igång.
Men jag får se hur det blir med det, just nu ligger jag och lyssnar på lite musik och funderar på att äta en macka men jag tror det blir svårt att svälja eftersom att jag är svullen i halsen men jag kan alltid testa och se hur det blir. Sen så skulle Jonas moster Bitten komma förbi och hämta några öl så jag får se när hon dyker upp, inte direkt så att jag vill ligga och sova när hon kommer hit.

Lite bilder från idag:



Diva med sitt nya halsband på



Så ser halsbandet ut



Känner mig inge pigg alls faktiskt



Sjukling

Det är allt jag orkar skriva just nu för jag känner mig väldigt trött och matt i kroppen. Ska srpinga iväg och ta en värktablett nu. Men jag kanske slänger in ett inlägg senare idag, vi får se hur pigg jag är.
Men ha det så bra alla mina läsare.


Kommentarer
Svärmor

Vilket gulligt halsband!!!!!Du ser då inge pigg ut men maten såg go ut...ha de bra ...kram kram...=o)

2009-10-18 | 08:37:46 BLOGG: http://URL




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: