Regn, regn och åter regn!

Idag är en riktig tråkig dag, det bara regnar och regnar. Visst hösten är mysig men det är så trist när det är grått och kallt ute. Men snart så får vi det ännu kallare och snö och det trivs jag bättre med.
Jonas fick besök av sin moster Bitten och ska hjälpa henne med en skoluppgift så då tänkte jag passa på att skriva lite blogg eftersom att jag ändå inte vill störa dom.
När dom är klara så ska vi åka iväg till affären och då kommer jag även att skicka iväg min tre telefon så dom som vill nå mig får höra av sig till comviq telefonen. Men det blir nog bra sen när den kommer tillbaka, den kan vara skönt att ha en fungerande telefon. Idag händer det nog inte sådär jätte mycke, det känns inte som att det är väder för att göra någonting alls jag blir bara trött av det här rusket.
Men jag ska laga mat i alla fall, eftersom att Jonas har fått laga så mycket mat så kände jag att idag så är det min tur att stå för maten så vi får hoppas på att han blir nöjd.
Men idag är ändå en rätt så bra dag för jag känner mig glad och lugn för ovanlighetens skull eftersom att jag på sista tiden har känt mig orolig och lite nere.
Men det kanske är dags för det att vända nu, vi får hålla tummarna.
Och igår var det sista ansökningsdagen på det jobb som jag vill ha som personlig assistent till en liten pojke på två år då du jobbar femton timmar i veckan mest kvällar och helger. Hoppas verkligen att jag får det jobbet för det är ett jobb som passar mig väldigt bra. Men som sagt i dagens läge så är det svårt att få något jobb eftersom att alla slåss som gamar på arbetsmarknaden. När ska detta vända?  Det kan väl inte fortsätta i alla evighet, men jag tror att det mesta har med Moderaterna att göra, men nu släpper vi det ämnet för det kan man spekulera i hur mycket som hells och det slutar nog bara med att ni läsare blir uttråkade och det vill jag ju inte.
Har suttit och lekt med lite bilder idag i datorn och försökt göra om dom till något fint, en bild som jag vart nöjd över är en bild på Divas öga, jag ska lägga upp den i inlägget så ni får se. Tycker ni att det blir för mycket kattbilder i mina inlägg? Ni får slänga in en kommentar på vad ni vill se annars är det svårt för mig att veta.
Dax för lite bilder nu då.

Lite bilder på katterna som vanligt:



Min lilla katt börjar bli stor



Så stor så att hon till och med dras till ölen



Men man blir aldrig för stor för att busa lite



Den omgjorda bilden på Divas öga

Lite bilder från min vardag:



Jonas har stulit min dator, nej nu jävlar :P



Och inte nog med det så ska han stjäla katterna av mig också :P



Och en liten bild på hur jag ser ut idag

Det var dom bilderna som jag hade för tillfället men som sagt dagen är bara ung så det kommer flera bilder i nästa inlägg skulle jag tro.


Lite tankar, funderingar och känslor:

Idag så känner jag mig som sagt glad och lugn vilket känns super skönt. Skönt att slippa känna sig nere och helt tom i huvudet och inte riktigt kunna sätta fingret på vad som är fel.
Men jag saknar en massa olika personer och känner att jag skulle vilja träffa dom snart, ni vet vilka ni är. Inga nämnda och inga glömda.
Just nu så funderar jag mycket på det jobbet som jag sökte som personlig assisten här i Kramfors, jag vill verkligen ha det jobbet och det skulle kännas så skönt om jag fick det. Även om det bara är femton timmar i veckan så är det fortfarande något att göra och så får man in lite pengar. Så det skulle kännas som en stor lättnad om man fick ett mail om att dom vill träffa mig för en intervju eller något sånt.
Men som sagt man får se hur det blir, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa.
Nu fick jag papprena från vägverket om att jag har bokat uppkörning och skrivning gud så skönt det kändes. Men uppkörningen går på elva hundra och skrivningen går på tvåhundra tjugo kronor. Men nu gäller det att plugga teori så att man inte blir kuggad på det provet det första man blir det skulle inte vara så roligt. Men nu börjar man bli lite nervös ändå men det kommer nog gå bra tror jag. Känner mig ändå rätt så säker på min körning men det är som sagt teorin jag oroar mig för lite.

Men nu ska jag ta och runda av och betala den ena räkningen från vägverket så att man inte har båda kvar att tänka på och sen så ska jag titta min mail.
Men jag ska skriva ett till inlägg innan dagen är slut så ni får ha det så bra så länge alla mina läsare så hörs vi senare!

Kommentarer




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: