Att dricka eller att inte dricka det är frågan.



Idag så är det Valborg, en helg som firas av många ungdomar men även av barnfamiljer. Men det verkar som att Valborg förknippas med att man måste dricka alkohol, de flesta ungdomarna är ute på stan och festar och även föräldrar i barnfamiljer dricker några öl. Men måste det vara så att man ska dricka alkohol denna helg, borde inte denna helg förknippas med värme, mys och gemenskap? Vad säger ni läsare om att dricka eller att inte dricka denna helg?
Mitt val är självklart eftersom att jag har en bebis i magen så jag skulle inte dricka en droppe alkohol men är nyfiken på hur ni läsare tänker om denna dag och alkohol.

Kommentarer
Melissa - Vincents Mamma

inge speciellt me denna dag tycker jag så d blir inge supa här heller :p

2010-04-30 | 14:54:50 BLOGG: http://ooomelissaooo.blogg.se/
who the fuck is

När man var yngre såg man de som en bra "ursäkt" för att få dricka, nu förtiden skiter ja i vilket. Jag ska ut denna helgen men inte pga av att de är valborg, för de skiter ja blankt i (ursäkta ordvalet), jag går ut för att ja tycker de är trevligt att gå ut med mina vänner :)

2010-04-30 | 15:25:26 BLOGG: http://whothefuckis.se/
Becca & baby

Jag och min pojkvän drack varsin 2,25% cider, bara för att det var gott. Annars blev det cola ;)

2010-05-01 | 12:23:15 BLOGG: http://grrsexymama.blogg.se/
Anonym

Ser ingen anledning till att dricka alkohol på valborg. Valborg är en helg jag gärna spenderar med mina barn, vilket jag gärna gör andra storhelger också för den delen. Och eftersom jag inte vill dricka alkohol i mina barns närvaro blir de flesta storhelgerna alkoholfria.



2010-05-01 | 21:23:52
Johanna

Ser ingen anledning till att dricka alkohol på valborg. Valborg är en helg jag gärna spenderar med mina barn, vilket jag gärna gör andra storhelger också för den delen. Och eftersom jag inte vill dricka alkohol i mina barns närvaro blir de flesta storhelgerna alkoholfria.



2010-05-01 | 21:25:19 BLOGG: http://skogul.blogg.se/




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: