Besöket hos barnmorskan

Besöket hos barnmorskan idag gick jätte bra, vi fick lyssna på bebisens hjärtljud, de mätte magen, tog blodtryck, tittade blodsocker och så bokade vi in en ny tid.
Allt såg bra ut och urinprovet visade inga bakterier vilket är helt underbart skönt eftersom att det innebär att jag inte har någon urinvägsinfektion. Och bebisens hjärta slog på precis som det skulle, men det var lite bökigt för dom att lyckas höra hjärtljuden för så fort de satte apparaten mot magen så sparkade bebisen så man hörde bara sparkarna och sen när den väl hade lugnat ner sig med sparkar då ville den inte ligga still istället men till slut så fick vi höra det lilla hjärtat slå och det är det vackraste ljud jag någonsin har hört.
Och alla värden såg bara bra ut så det var också skönt.
Sen så bokade vi in en ny tid och det blir den 9:e Juni samma dag som vi ska på ultraljud så det blir roligt, det ser jag fram emot.

Lite värden från besöket idag:

Blodtrycket: 130/70
Blodsockret: 5,2
Hjärtslag: 130/ min
Livmoder: 22cm
Vikt: 75 kilo

Kommentarer
Malin, 22 år BF 6 Juli

skönt att allt såg bra ut iaf :) ska till bm på torsdag egentligen bara för blodtryck men ska be henne kolla upp hjärtljuden då jag varit lite orolig senaste dagarna ;)

2010-04-27 | 19:32:14 BLOGG: http://mammaflikkan.blogg.se/
Elisabeth Andersson

Skönt att höra att allt är bra med er...kram från mig.

2010-04-28 | 13:27:07




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: