Föräldragruppen gång två

Nu är vi hemma igen efter att ha varit på föräldragruppen i två timmar. Idag så pratade vi om förlossning och det sades mycket intressant, vi pratade om kejsarsnitt, vad som händer före, under och efter förlossningen så det var mycket som var väldigt bra att veta. Och så fick vi även se lite bilder på hur bebisen roterar sig ner genom bäckenet. Så det var väldigt intressant och man känner sig lite mera förberedd inför vad som komma ska så det är skönt. Men jag får ändå panik för jag är jätte nervös inför förlossningen redan. Det kanske är tidigt att börja tänka på den redan men det ligger i bakhuvud hela tiden i vilket fall, men förhoppningsvis så blir jag av med min räddsla innan det är dags eller så försvinner den under själva förlossningen. Och nästa vecka då ska vi prata om smärtlindring så det blir spännande att höra vad dom har att säga.
Och imorgon ska vi till barnmorskan för att mäta magen, ta prover och lyssna på hjärtljudet så det ska bli spännande eftersom att det är första gången vi får höra hjärtljuden.
Så det är vad vi har gjort nu i eftermiddag och lite om vad som händer imorgon. Så nu ska jag ta och äta lite för bebis och jag är hungriga men vi hörs senare alla läsare.

Kommentarer
Felicia

Det va så lite så =) hoppas allt går bra :)min syster fick barn när hon va 17år :)

2010-04-26 | 18:12:41 BLOGG: http://craftz.blogg.se/




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: