Vad är viktigt i ett förhållande?

Jag anser att i ett förhållande så är det viktigaste kommunikation, att man kan säga till varandra vad man tycker och vad man känner för kan man inte det så faller allting isär efter ett tag.
Sen något annat som jag tycker är väldigt viktigt är ärlighet och tillit för utan det så blir det svårt att bygga upp ett förhållande på en stadig grund och det blir svårt att lita på varandra,
och om man inte kan lita på varandra så blir det svårt att säga vad man tycker och känner. Allting hänger ihop precis som i en cirkel
Sen är det viktigt att fylla på "kärlekskontot", att man ser till att ta hand om varandra och visar sin uppskattning. Det behöver inte vara något avancerat som man gör det kan räcka med att bara skriva en liten kärlekslapp som man stoppar ner i fickan på sin partners jacka som han/hon upptäcker när de kommer till jobbet. Eller att man säger vad fin du är idag och vad glad jag är över att se dig. "It´s the smal things that makes life big" brukar man säga och det stämmer faktiskt.
Jag tror inte man ska anstränga sig allt för mycket för att få ett förhållande att fungera bra, för om man verkligen älskar någon och vill vara med den personen så sköter det sig själv. Och något man ska komma ihåg är att alla förhållanden har brister. Det finns inget som heter det perfekta förhållandet, utan alla bråkar någon gång ibland men det är oftast bara bra för det stärker oftast förhållandet.
Men en sak till som är väldigt viktigt det är att aldrig låta kärleken dö ut för om den gör det så kan man lika bra ha ett förhållande med en lyktstolpe.
Det är min åsikt om vad som är viktigt i ett förhållande men vad tycker ni läsare?

Kommentarer
Bessie - 19år snart 2barnsmor

SV: Ja i höst har vi vart tillsammans i 4 år. Och så har ju föräldralivet också en stor del i det hela att vi glömmer bort varandra. Jag försöker men inte han.. Jag får helt enkelt fortsätta tjata =)

2010-04-22 | 12:30:49 BLOGG: http://metrobloggen.se/Bessie
Becca & baby

Jag försökte hela tiden att göra mitt och Mickes förhållande bättre förut, nu när jag är säkrare på mig själv och jag har slutat med detta är förhållandet mycket bättre än när jag försökte :P Så det stämmer nog att det kommer automatiskt :)

2010-04-22 | 13:57:17 BLOGG: http://grrsexymama.blogg.se/




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: