Tankarna om att vara inne i vecka 36

Oj, oj nu är vi redan inne på vecka 36. Tiden bara flyger förbi och snart så är lill tjejen här. Jag längtar så mycket efter att kunna lukta, pussa och ha våran lilla skatt nära.
Vi ska till barnmorskan på Fredag och då är det exakt en månad kvar till BF och jag hoppas att hon säger att lillan ligger kvar med huvudet nedåt för jag vill inte snittas. Inte för att jag känner att det inte är en riktig förlossning utan mer för att jag inte vill ha ett stort operations sår i buken när det är rötmånad och så.
Men jag tror inte att hon har vänt sig så hon har huvudet uppåt igen men det visar sig som sagt på Fredag.
Men nu börjar man känna sig lite nervös inför förlossningen och så eftersom att det faktiskt inte är långt kvar nu, men samtidigt så är längtan efter henne större än räddslan för smärtan.
Och jag börjar bli så less på att vara gravid nu, visst det är det mysigaste som finns och en helt magisk känsla att få bära på ett barn och känna hur det lilla livet bökar runt där inne men det är även jobbigt. Jag har mycket förvärkar just nu, magen spänner, det trycker överallt, ryggen värker och jag sover inget på nätterna för jag springer och kissar fem gånger i timmen ungefär. Men i slutet så är det värt det. För det kommer inte finnas något finare än mitt och min sambos kärleksbarn, vårat lilla mirakel♥

Kommentarer




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: