Vad vill jag bli när jag blir stor?

När jag var liten så drömde jag om det perfekta livet, jag drömde om rikedom och berömelse men det gjorde väl alla när de var små skulle jag tro. Men nu drömer jag om att hitta något som jag verkligen brinner för och verkligen vill göra. Och vad jag än kommer fram till så ska det vara för min egna skull, för att jag vill göra det och jag tänker inte bry mig ett dugg om vad någon annan tycker. För ett år sedan precis innan jag tog studenten och blev utbildad undersköterska så ville jag ha jobb som sjuksköterska men nu känns det inte lika lockande nå mera. Jag vill inte sitta i en skolbänk i tre år för att sedan börja jobba på ett sjukhus och efter ett tag känna att nej det här trivs jag inte med det är för tråkigt. Och sen har jag även velat blivit ambulans förare men det är samma sak där, då måste jag utbilda mig till sjuksköterska först och sen jobba på sjukhus i ungefär 2 år innan jag ens är intressant på den marknaden. Och då har fem liv av mitt år gått. Fem liv, det är en fjärdedel av det jag har levt nu. Det är hur mycket som hellst för att kanske göra ett fel val här i livet.
Men något jag brinner för är att rita och skriva, det har jag älskat hela mitt liv och har fått ur mig många känslor och tankar på det sättet. Och jag ser mig själv som en glad och öppen tjej som har lätt för att känna nya människor och jag älskar verkligen att lära känna nya människor.
Så ett yrke som jag är inne på att jag vill arbeta med är som tattuerare och öppna en egen studio. Och för det krävs det att jag går som lärling i tre år och det kan vara värt det om det är ett yrke som passar mig och min livstil.
Men jag är inte helt säker än, alla yrkesval snurrar hej vilt i huvudet för det val jag gör är ändå ett val som kommer att påverka hela mitt liv och min tillvaro .
Så den stora frågan som jag ska fundera på under de året som jag kommer att vara mamma ledig är: Vad vill jag bli när jag blir stor?

Kommentarer




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: