Lite funderingar.

Jag har fudnerat lite och jag undrar hur det är här samhället fungerar egentligen. Jag jobbade idag och när jag jobbar så går jag runt i mjukisbyxor, stor t-shirt, inget smink och håret i en hästsvans bara. Och när jag passerade folk ute så tittade dom på mig som om jag kom ifrån yttre rymden. Men ska en ung tjej behöva sminka sig, fixa till håret och klä upp sig innan dom kan gå utanför dörren bara för att bli accepterad av samhället? Och speciellt när man ska jobba, ska man behöva springa med massa smink på sig och en jätte fin frisyr när man jobbar inom vården eller inom något annat yrke, har man inte börjat prioritera fel saker då? Är det inte viktigare att man gör det jobb man ska, och gör det bra än att arbetskamraterna tycker att man ser bra ut? Förstår inte riktigt det där. Visst kan det vara roligt att göra sig lite extra fin ibland men jag personligen orkar inte sminka mig så fort jag ska gå utanför dörren. Men jag struntar i vad andra tycker jag kör mitt egna race och vill folk tycka att jag är galen och låta bli att acceptera mig så fine! Det är faktiskt deras val.
Men jag tycker synd om de som verkligen strävar efter att bli accepterade och är så osäkra på sig själva så att de känner att de måste fixa till sig fast de bara ska till affären.
Ja det var det jag funderade på för stunden, ni läsare får gärna tycka till ni också!

Kommentarer
Jaqueline- Gravidast ever.

Jaa, men vad tusan är du aldrig nere typ i uppsala längre? vore ju jättekul att kunna ses innan bebisarna kommer o tar upp all våran tid :P

2010-03-22 | 18:00:20 BLOGG: http://whitetrashdoll.blogg.se/
Emelie

Håller med dig, jag brukar också få dessa blickar. Jag som småbarnsmamma har sällan tid/ork att sminka mig, visst händer det, och då är det kul! men jag skäms inte över mitt utseende och kliver mer än gärna ut utanför dörren i mjukisbyxor och osminkad. Brukar oftast få konstiga blickar, men mina kompisars kommentarer väger ofta upp dessa " du har ju aldrig varit mkt för smink, och du är jävligt fin utan " :D sånt man ska tänka istället för att hålla på och gömma sig under massa smink! =) kram

2010-03-23 | 12:39:11 BLOGG: http://mammasprinsessa.bloggplatsen.se
Sandra

Bra skrivet!

2010-03-23 | 21:14:43




Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (visas endast för mig)

Din blogg:

Din kommentar: